piątek, 21 sierpnia 2015

Szyjemy organizer do samochodu Cz.1 Przygotowania

Od września obie moje córy zaczną codzienne wyprawy do i z przedszkola/żłobka. Żeby ułatwić trochę życie mojemu mężowi (który będzie je woził), pomyślałam, że przyda się do samochodu jakiś organizer. Fakt, że kiedyś dostaliśmy jeden w formie gratisu, ale rozleciał się przy okazji pierwszej podróży.
Oczywiście mogłam pójść na łatwiznę i zamówić już gotowy. Mam jednak nieodparte wrażenie, że jak nie zacznę przerabiać nagromadzonych przez lata, trzymanych w wielkich pudłach metrów tkanin to w końcu opanują one cały dom (na razie opanowały jedynie salon i sypialnię ;) ). Tak, więc biorąc przykład z Zapomnianej Pracowni, uwalniam tkaniny ze swojej szafy!
Serdecznie zapraszam do zabawy, a w ramach zachęty przedstawiam Wam kurs szycia organizera do samochodu!





Jeśli jednak nie masz umiejętności, chęci czy czasu na samodzielne wykonanie takiego organizera a bardzo byś chciał/-a taki mieć, to z chęcią go dla Ciebie uszyję :) 
Pisz śmiało na puella.eximia@gmail.com


Część 1: Przygotowania

Przed przystąpieniem do szycia musimy przygotować:

1. Dwa kawałki tkanin o wymiarach 50x60cm.
Jeśli macie bardzo grubą i sztywną tkaninę to potrzebujecie jedynie jeden taki kawałek. Ja korzystałam ze zwykłej bawełny pościelowej, która nie jest wystarczająco sztywna ani wytrzymała, aby nadać się na spód, dlatego wykorzystałam dwie warstwy materiału.

2. Tkaninę na kieszonki o wymiarach około 50x50cm.
Na kieszenie świetnie nadają się resztki tkanin! Jeśli więc macie takie, zachęcam do ich wykorzystania! Oczywiście wielkość i kształt uzależnione są od wielkości kieszeni.

3. Coś do wykonania uchwytów - około 20cm tasiemki lub dwa kawałki tkanin o wymiarach 4x10cm.

4. Lamówkę o szer 2cm i długości 240cm, bądź materiał o wymiarach 8x240cm do wykonania lamówki.

5. Gumka długości 2 metrów.
Wygodniejsza do szycia jest gumka płaska o szerokości 0,5cm. Ja jednak do wykonania mocowania do fotela wykorzystałam gumę okrągłą ze względu na jej kolor.

6. Szpilki, metr krawiecki, nożyczki, długopis, maszyna do szycia.

Zaczynamy od przygotowania wykroju. Ja wykorzystałam do odrysowania formy zniszczony organizer. Myślę jednak, że na podstawie poniższego zdjęcia będziecie w stanie narysować samodzielnie taki szablon.


Jeśli szyjecie podstawę z dwóch warstw to u szczytu musicie zostawić zapas na szew!!! Jest to miejsce, gdzie zszyjemy ze sobą dwie warstwy. Zapas powinien wyglądać następująco:


Przygotowany wykrój szpilkujemy do tkaniny i wycinamy. Obie warstwy przykładamy prawą stroną do prawej i zszywamy tak, jak pokazuje linia:



Pamiętamy o zakończeniu szwów (albo wiążemy końce na supełki albo cofamy ścieg). Całość wywijamy na prawą stronę, zaprasowujemy i przeszywamy ściegiem prostym.




Przygotowaną bazę odkładamy i przechodzimy do drugiej części, czyli kieszeni :) Zapraszam!

Część 2 Kieszenie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz